Modul 4 omhandler ulike verktøy for organisering, publisering og lagring av informasjon som har vokst frem på internett i løpet av 2000-tallet, ofte omtalt som Web 2.0 og sosiale medier (f.eks. Twitter, Facebook, Delicious, blogg, m.m).
- Læreplanene og digitale medium
- Kildekritikk, etikk, lovverk og overvåking
- Perspektiv på medieutviklingen de siste 60 årene
- Rollen til eleven, læreren og skolen i et digitalt nettsamfunn
- Bruk av web 2.0 og andre digitale verktøy i en pedagogisk sammenheng
- Leserollen og skriverollen i den digitale skolen
- Bruk av multimedia (eks. bilde, lyd, video)
- Bruk av digitale læringsressurser
Mulige påbyggingsmoduler:
Grunnleggende IKT i læring (15 studiepoeng)
Klasseledelse med IKT (15 studiepoeng)
Vurdering for læring med IKT 1 (15 studiepoeng)
Vurdering for læring med IKT 2 (15 studiepoeng)